جیب پر پول

20 ترید یا معامله ارز دیجیتال چیست؟

از جمله شغل های آزادی که به عنوان کار های سود ده در سال های اخیر به شدت مورد اقبال مردمی که سرمایه ای در اختیار دارند قرارا گرفته اند مثل خرید و فروش مسکن و مستقلات یا خرید و فروش ماشین است.
سیستم کاری آن ها که عنوان دلالی را یدک می کشند به گونه ای است که زمین یا خانه ای را در قیمت های مناسب خرید می کردند به این امید که در آینده با فروش در قیمت بالا تر به سود برسند.
مثلا یک خریدار مشاوره املاک یک خانه ی آپارتمانی را در قیمت 200 میلیون خریداری می کنند و بعد از چند ماه همان خانه را به قیمت 250 میلیون می فروشند.
این یعنی سود 50 میلیونی در یک معامله و رشد سرمایه آن ها .

20 ترید یا معامله ارز دیجیتال چیست؟

یا همین مثال را در مورد دلالی بازار خودرو هم می توان عنوان کرد.
مثلا یک ماشین را در قیمت مناسب خریداری کرده، مدتی آن را نگهداشته و شاید هم کمی خرج زیبایی ماشین کنند.
در نهایتآن را به قیمت بالاتر می فروشند.

20 ترید یا معامله ارز دیجیتال چیست؟


به این فرایند معامله گری یا تجارت می گویند. به شکلی که کالا یا یک دارایی را میخرند به این امید که در آینده به قیمت بالاتری بفروشند.

20 ترید یا معامله ارز دیجیتال چیست؟


حالا این فرایند در ارز های دیجیتال هم صدق میکند که البته نام آن معامله یا ترید ارز دیجیتال است.

واژه داد و ستد (Trade) به گوش افرادی که در حوزه‌های مالی فعالیت می‌کنند یا به آن علاقه‌مند هستند آشناست و در زمینه ارزهای دیجیتال، ترید ارز دیجیتال و تریدر کلمات پرکاربردی هستند و این حوزه علاقه‌مندان مختص به خود را دارد. در این مقاله سعی کردیم تا در رابطه با اصطلاح ترید ارز دیجیتال توضیحات جامعی ارائه دهیم.

ترید ارز دیجیتال چیست؟

ترید یک واژه انگلیسی است که معنی لغوی آن تجارت یا داد و ستد است؛ اما این واژه در بازار ارزهای دیجیتال به چه معنی است؟

همانطور که می‌دانید هر ارزی را می‌توان خرید و فروش کرد (مانند بیت کوین، اتریوم، ریپل و …) و یا به ارزهای دیگر تبدیل کرد، که تراکنش‌های مربوط به آنها در بلاک چین ثبت می‌شود و به‌صورت شفاف قابل مشاهده است.

افرادی که مبادله ارز دیجیتال می‌کنند به دنبال کسب سود از این طریق هستند، می‌توانند با استفاده از استراتژی‌های ترید ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری بلندمدت، کوتاه مدت و خرید و فروش های لحظه‌ای استفاده کنند.

سرمایه‌گذاری بلندمدت (Long Term)

ترید ارز دیجیتال و سرمایه گذاری

برخی از افراد هستند که بخشی از سرمایه خود را به این امید که در بلندمدت افزایش قیمت پیدا کند و سود قابل ملاحظه‌ای کسب کنند (حداقل سودی بیشتر از نگهداری ارز رایج کشور در بانک‌ها) به ارزهای دیجیتال تبدیل می‌کنند. اما این کار در عین این که ممکن است بسیار سودآور باشد، می‌تواند ریسک‌های مختص به خود را داشته باشد.

این تفکر که خرید هر ارز دیجیتال در بلندمدت حتما سودآور است، قطعا تفکر غلطی است. لذا می‌بایست قبل از سرمایه‌گذاری نسبت به آن ارزی که قصد خرید آن را دارید تحلیل و بررسی‌های زیادی داشته باشید.

برای خرید هر ارز دیجیتال می‌بایست از کاربرد آن مطلع باشید. اگر قصدتان سرمایه‌گذاری بلندمدت است، باید مطمئن باشید که آینده‌ آن ارز دیجیتال روشن است و پروژه‌ای که در پشت آن ارز قرار دارد پروژه‌ای کاربردی، شدنی و مطمئن است.

20 ترید یا معامله ارز دیجیتال چیست؟

بررسی این موارد نیازمند صرف زمان زیادی برای مطالعه درباره آن پروژه، تیم پروژه و ایده‌ پروژه است. بسیاری از ارزهای دیجیتال وجود داشتند که پس از مدت طولانی و یا حتی کوتاهی فاقد ارزش شده‌اند و قیمتشان افت بسیار شدیدی داشته و علت های مختلفی موجب این اتفاق بوده است. از جمله این موارد می‌توان به کلاهبرداری بودن آن پروژه، عدم فعالیت تیم پروژه و یا با شکست مواجه شدن پروژه اشاره کرد.

سرمایه‌گذاری کوتاه مدت (Short Term)

افرادی که استراتژی کوتاه مدت را انتخاب می‌کنند، معمولا ارزهای دیجیتال خود را مدت زیادی نگه نمی‌دارند و استراتژی آنها بر اساس خرید در کف و فروش در سقف استوار است.

قطعا تحلیل و بررسی تیم پروژه و ارز دیجیتالی مورد نظر در این بخش جایگاه ویژه‌ای ندارد و بیشتر تحلیل‌های نموداری و تکنیکال و فاندامنتال، تب بازار و نوسانات آن است که در بالا و پایین شدن قیمت‌ها تاثیر فراوانی می‌گذارد.

سرمایه‌گذاری کوتاه مدت خود به دو بخش تقسیم می‌شود: ترید ارز دیجیتال روزانه (Daily) و ترید سویینگ (Swing).

ترید روزانه

افرادی که در طول ۲۴ ساعت روز، به خرید و فروش ارزهای دیجیتالی می‌پردازند. این یک استراتژی تریدینگ کوتاه مدت است. تریدرها با تکیه بر تحلیل‌های خود، تصمیم می‌گیرند که چه زمانی ترید ارز دیجیتال انجام دهند. این یک استراتژی تمام وقت است و افراد زمان دیگری برای شغل دیگر ندارند و تمام وقت شغلشان مبادله ارز دیجیتال می‌شود.

ترید سویینگ

افرادی که سرمایه خود را بیش از یک روز نگهداری می‌کنند و در کمتر از یک الی دو هفته آنها را به فروش می‌رسانند و مجددا ارز دیجیتالی دیگری را خریداری می‌کنند.

سرمایه‌گذاری کوتاه مدت نیز در عین اینکه ممکن است سود فراوانی داشته باشد مانند سرمایه‌گذاری بلندمدت، ریسک‌های مختص به خود را دارد.

استرس و هیجان ناشی از این نوع سرمایه‌گذاری، بسیار بیشتر از سرمایه‌گذاری بلندمدت است و گاها افراد را شدیدا درگیر خود می‌کند؛ به طوری که بیشتر روز و یا حتی شب افراد را به خود اختصاص می‌دهد.

ترید ارز دیجیتال در استراتژی کوتاه مدت می‌تواند بسیار اعتیادآور باشد و این اعتیاد می‌تواند به خرید و فروش‌های احساسی و بدون تحلیل درست و یا حتی چک کردن لحظه‌ای قیمت‌ها بیانجامد.

کجا باید ترید کنیم؟

راه‌های زیادی برای ترید ارز دیجیتال وجود دارد که از جمله رایج‌ترین آنها ترید از طریق اکسچنج‌ها یا صرافی های ارزهای دیجیتال است.

صرافی محیطی است که در آن فروشندگان و خریداران مختلف برای ارزهای دیجیتالی مختلف وجود دارند و در آن جا با واسطه‌گری اکسچنج‌ها به مبادله ارز دیجیتال می‌پردازند.

از دیگر راه‌های انجام ترید ارز دیجیتال، می‌توان ترید با اشخاص حقیقی و حقوقی را نام برد؛ به این صورت که افراد با برقراری ارتباط مستقیم با یکدیگر، بدون واسطه ارزهای دیجیتالی خود را مبادله می‌کنند.

چه زمانی ترید کنم؟

شما می‌توانید در هر زمانی که می‌خواهید ترید ارز دیجیتال انجام دهید؛ زمان خاصی برای ترید ارز دیجیتال وجود ندارد. یکی از نکات مثبت در ترید ارز دیجیتال عدم وجود محدودیت زمانی و مکانی است که شما می‌توانید در هر زمان و در هر مکانی به خرید و فروش ارزهای دیجیتال خود بپردازید.

20 ترید یا معامله ارز دیجیتال چیست؟

آیا ترید نیازمند سرمایه است؟

قطعا برای اینکه ارز دیجیتال‌ داشته باشید، مجبورید بخشی از ارز رایج کشور خود را به ارزهای دیجیتالی تبدیل کنید؛ اما این مقدار کاملا انعطاف‌پذیر است و اصطلاحا سقف و کفی ندارد. به این معنی که شما می‌توانید با هر مقدار از دارایی خود معامله کنید؛ چه هزار تومان چه چند میلیون تومان.

آیا ترید ارز دیجیتال یک شغل است؟

بسیاری از افراد به مبادله ارز دیجیتال به چشم یک شغل نگاه می‌کنند؛ یک شغل پردرآمد.

اگر منظور از شغل، انجام کاری باشد که بدون نیاز به حضور فیزیکی و در ساعت مقرر در محل خاصی درآمد به دنبال داشته باشد، در این صورت می‌توان مبادله ارز دیجیتال را یک شغل دانست؛ اما نمی‌توان گفت که به صورت قطع هر ماه درآمد ثابتی را برایتان به ارمغان می‌آورد، بلکه حتی می‌تواند شما را متضرر کند که البته این موضوع تا حدودی امری قابل کنترل است.

20 ترید یا معامله ارز دیجیتال چیست؟

جمع‌بندی نهایی

به طور کلی ترید ارز دیجیتال فعالیتی است که در حوزه‌های مالی مختلف مثل بورس اوراق بهادار، بازار سهام و بازار ارزهای فیات انجام می‌شود، و پس از روی کار آمدن ارزهای دیجیتال و با توجه به در برداشتن تمام ویژگی‌های لازم برای ترید در این بازار، این امر در بازار ارزهای دیجیتالی ممکن شد.

ترید ارز دیجیتال ، افراد مختلف و بسیاری از افرادی که در بازارهای مالی دیگر فعالیت می‌کردند را به دلیل وجود نوسانات بیشتر، به سمت خود کشاند.

18 نظر در “20 ترید یا معامله ارز دیجیتال چیست؟

  1. indir گفت:

    I appreciate you sharing this post. Thanks Again. Much obliged. Didi Aldin Addy

  2. free porn گفت:

    Now I am going to do my breakfast, later than having my breakfast coming over again to read additional news. Cloris Minor Cynarra

  3. parasite گفت:

    Well I sincerely liked reading it. This article offered by you is very helpful for correct planning. Rhianna Mead Gide

  4. online گفت:

    Thanks-a-mundo for the article post. Much thanks again. Really Cool. Cathe Moritz Calvo

  5. online گفت:

    Few weeks ago I ordered from Alldaychemist.com and Reliablerxpharmacy.com decided to make a video about my experience with it. Here is the video. Kelsey Giusto Radferd

  6. yabanci گفت:

    Thanks for your valuable post. Over time, I have come to understand that the actual symptoms of mesothelioma cancer are caused by the actual build up connected fluid between your lining of the lung and the torso cavity. The condition may start from the chest place and spread to other body parts. Other symptoms of pleural mesothelioma include weight-loss, severe breathing in trouble, fever, difficulty ingesting, and puffiness of the neck and face areas. It really should be noted that some people living with the disease do not experience virtually any serious signs at all. Ema Barney Galanti

  7. 720p گفت:

    Pretty! This was an extremely wonderful post. Thanks for providing this information. Della Isaak Chloette

  8. access گفت:

    Die Fotos sieht man jeweils bei den Kapiteln im Podcastfeed. Andi Loy Heymann

  9. 123movies گفت:

    Great weblog right here! Also your website loads up very fast! What host are you the use of? Can I am getting your affiliate hyperlink in your host? I want my site loaded up as quickly as yours lol soppa med selleri anif.clicdi.se/decorations/soppa-med-selleri.php Gleda Nicolis Sussi

  10. 1080p گفت:

    I just like the helpful info youu supoly to your articles. Lilly Francklyn Allis

  11. online گفت:

    You have brought up a very fantastic details , thanks for the post. Daveen Jim Dygert

  12. netflix گفت:

    Gitlab.kitware.com is collaboration tool for working on Kitware projects. Erena Myer Algie

  13. watch گفت:

    Thank you for the good writeup. It in fact was a amusement account it. Look advanced to more added agreeable from you! However, how can we communicate? Ira Weidar Graybill

  14. access گفت:

    I blog quite often and I genuinely appreciate your content. The article has truly peaked my interest. I will bookmark your blog and keep checking for new details about once per week. I subscribed to your RSS feed too. Hanny Riordan Dorey

  15. watch گفت:

    Ahaa, its pleasant conversation about this paragraph here at this weblog, I have read all that, so now me also commenting here. Priscella Werner Kisung Lucine Boone Floro

  16. dublaj گفت:

    Excellent read, I just passed this onto a colleague who was doing some research on that. And he actually bought me lunch as I found it for him smile Therefore let me rephrase that: Thanks for lunch! Corabel Emerson Terrilyn

  17. 123movies گفت:

    I was wondering if you ever considered changing the page layout of your website? Its very well written; I love what youve got to say. But maybe you could a little more in the way of content so people could connect with it better. Youve got an awful lot of text for only having one or 2 pictures. Maybe you could space it out better? Cati Balduin Wilie

  18. filmkovasi گفت:

    Good article! We will be linking to this particularly great post on our site. Keep up the great writing. Inga Dalis Ambrosi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قیمت لحظه ای شاخص های مهم اقتصادی

شاخص کل بورس

منوی دسته های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید.
سبد خرید
اینستاگرام لینکداین
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
0 مورد سبد خرید
حساب من