جیب پر پول

9 بهترین ارز های دیجیتال دنیا

همانطور که برای دیدن رتبه های برترین فیلم های تاریخ جهان می توان با یک جست و جوی ساده در اینترنت لیستی از بهترین ها را برای تماشا پیدا کرد تا ساعت ها و هفته ها از بیننده شدن در برابر داستان های رمز الود و جذابشان لذت برد.

9 بهترین ارز های دیجیتال دنیا


یا وقتی قصد خرید سهام شرکت مناسب برای سرمایه گذاری را داریم.به سادگی می توان با بررسی که توسط کارشناسان خبره ی آن حرفه نوشته شده، لیستی از بهترین و مستعد ترینها را پیدا کنیم و بعد با علم درست شروع به خرید و نگهداری آن ها کنیم تا به سود مدنظرمان برسیم.

9 بهترین ارز های دیجیتال دنیا



حالا در دنیای ارز های دیجیتال هم به سادگی میتوان با چند تحقیق و سرچ ساده به لیستی از بهترین ها دست پیدا کنیم تا بدانیم کدام ارز بهتر است، به چه دلیل بهتر است، دلیل بهتر بودن آن چیست و چگونه می توان این ارز را خرید و در کجا ذخیره کرد.
در این مقاله با ما همراه باشید تا شمارا بیشتر با 100 ارز دیجیتال برتر دنیای رمز ارز ها آشنا شوید.

1- ارز دیجیتال بیت کوین (Bitcoin)

9 بهترین ارز های دیجیتال دنیا

بیت کوین؛ ارز دیجیتال است که می­تواند بدون دخالت بانک­ های مرکزی یا مدیریت افراد خاص توسط کاربران و در شبکه بیت کوین بدون واسطه جابه جا شود. تراکنش­ها توسط نودهای شبکه با رمزنگاری تایید شده و در پلتفرم توزیع­شده­ای به نام بلاک­چین ثبت می­گردد. بیت کوین در سال 2008 توسط فرد یا گروهی از افراد ناشناس که از نام Satoshi Nakamoto استفاده می­کردند اختراع شد. بیت کوین از سال 2009 که منبع کدهای آن به صورت یک نرم­افزار قابل دسترس برای عموم وارد بازار شد، آغاز به کار کرد.

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری کدامند؟ (100 ارز دیجیتال برتر 2019) – دیجی ارز مگ

2- اتریوم (Ethereum)

9 بهترین ارز های دیجیتال دنیا

اتریوم پلتفرمی با منبع باز، عمومی و دارای سیستم محاسباتی توزیع­شده براساس بلاک­چین است که نسخه­ پیشرفته­ای از Nakamoto با استفاده از انتقال برمبنای تراکنش مالی می ­باشد. اتر نوعی توکن است که بلاک­چین آن در پلتفرم اتریوم ایجاد شده و می­تواند توسط کاربران به راحتی معامله شود. اتریوم یک ماشین مجازی غیرمتمرکز ارائه می­دهد که می­تواند رمزها را با استفاده از یک شبکه بین­المللی از نودهای عمومی اجرا کند.

9 بهترین ارز های دیجیتال دنیا

3- ارز دیجیتال ریپل (Ripple XRP)

ریپل یک سیستم تسویه ناخالص در زمان واقعی، شبکه صرافی و حواله است که توسط Ripple Labs Inc؛ شرکتی آمریکایی به وجود آمده است. این ارز ابتدا در سال 2012 آغاز به کار کرده و براساس یک پروتکل توزیع منبع باز ساخته شده است. توکن­هایی با واحد ارزی Fiat، رمزنگاری و کالا یا سایر واحدهای ارزی رایج  مانند Frequent filer miles در این سیستم قابل پشتیبانی هستند. ریپل ارائه دهنده سیستمی امن، سریع و تقریبا رایگان برای انجام تراکشن­های مالی در سطح جهانی و به هر مقدار می­باشد.

9 بهترین ارز های دیجیتال دنیا

4- ارز دیجیتال تتر (Tether USDT)

تتر؛ ارزی بسیار بحث­ برانگیزی است که دارای توکن می ­باشد. این ارز دیجیتال کوین باثبات نام گرفته است، زیرا به گونه­ ای طراحی شده است که همیشه ارزشی معادل با 1 دلار آمریکا داشته باشد. در واقع به این صورت است که همیشه یک دلار به عنوان رزو در صورت صادرشدن یک تتر ذخیره می شود. با این وجود، تتر محدودیت­ های مشخصی دارد. تتر عنوان کرده است که صاحبان تتر هیچ حق پیمانکاری، هرگونه ادعای قانونی یا تضمینی برای اینکه تترها بازپرداخت شده و به دلار تبدیل شوند، ندارند.

9 بهترین ارز های دیجیتال دنیا

5- استلار (Stellar XLM)

استلار؛ پروتکلی غیرمتمرکز و منبع باز برای ارزهای دیجیتال و پول Fiat است که امکان انجام تراکنش­های بین­المللی میان ارزهای مختلف را به کاربران می­ دهد. این پروتکل توسط بنیاد پیشرفت غیرانتفاعی استلار پشتیبانی می­شود. استلار در سال 2014 توسط Jed McCaleb ابداع شد و به عنوان شبکه پرداخت غیرمتمرکز شروع به کار کرد که پروتکل آن دارای ارز رسمی استلار می­باشد.

9 بهترین ارز های دیجیتال دنیا

6- ارز دیجیتال کاردانو (Cardano ADA)

کاردانو؛ پول دیجیتالی است که آینده­ی معاملات مالی را به سوی سرعت بیشتر، انتقال مستقیم و با تضمین امنیت در هنگام استفاده از ارزهای رمزنگاری شده پیش می­برد. کاردانو در واقع بیشتر از یک پول دیجیتال کاربرد دارد، زیرا پلتفرم پیشرفته­ای است که قابلیت انجام معاملات مالی توسط اشخاص، موسسات و دولت­ ها در سراسر دنیا را دارد. در حال حاضر سه موسسه وجود دارند که به طور تمام وقت روی پیشرفت و افزایش امنیت کاردانو کار می­کنند. بنیاد کاردانو، IOHK و Emurgo از جمله این سه موسسه هستند.

9 بهترین ارز های دیجیتال دنیا

7- ورج (Verge XVG)

ورج کوین از سال 2014 با نام DogecoinDark شروع به کار کرد. دلیل اصلی ابداع این ارز ایجاد یک پول دیجیتال کاملا خصوصی بود، زیرا مخترع آن فکر می­کرد بیت­کوین ناشناس نیست. بنابراین تصمیم گرفت بلاکچین جدیدی بسازد که تراکنش­های آن قابل ردیابی نباشند. نکته جالب توجه در مورد ورج این است که مخترع آن مانند بیت کوین ناشناس است و با نام کاربری Sunerok فعالیت می­کند.

9 بهترین ارز های دیجیتال دنیا

8- ارز دیجیتال نئو (NEO)

نئو قبلا با نام اتریوم چین معروف شده بود و در حالی­که شباهت­ های زیادی به اتریوم داشته، ویژگی­ های منحصربفرد خاص خودش را نیز دارد. براساس وب­ سایت این ارز، نئو پروژه بلاک­چین اجتماعی و غیرانتفاعی است. نئو از تکنولوژی بلاک­چین و شناسایی دیجیتال به منظور دیجیتالی کردن دارایی­ ها، مدیریت خودکار اموال با استفاده از قراردادهای هوشمند و یادگیری اقتصاد هوشمند با استفاده از شبکه توزیعی استفاده می­ کند.

9 بهترین ارز های دیجیتال دنیا

9- ارز دیجیتال ترون (Tron TRX)

ترون؛ پلتفرمی غیرمتمرکز است که براساس بلاک­چین عمل کرده و درنظر دارد سیستمی با مفهوم ترون دیجیتال جهانی و رایگان ایجاد کند که دارای تکنولوژی ذخیره توزیع ­شده می­باشد. ترون امکان بهره گیری از سیستمی دیجیتالی بسیار راحت و مقرون بصرفه را برای کاربران فراهم آورده است. ترون در سال 2017 توسط یک سازمان غیرانتفاعی به نام بنیاد ترون در سنگاپور ابداع شده و با مدیریت Justin Sun به کار خود ادامه داده است.

9 بهترین ارز های دیجیتال دنیا

10- ارز دیجیتال دوج (Doge)

دوج­کوین؛ ارزی می باشد که در سال 2013 به عنوان شاخه­ای از بلاک­چین لایت کوین اختراع شده است. در ابتدا هدف از ابداع دوج برای تولیدکنندگان محتوا بود، ولی توکن آن در سال 2018 به ارزشی بیش از یک میلیارد دلار رسید و جزو 20 پول دیجیتال برتر سال انتخاب شد.

9 بهترین ارز های دیجیتال دنیا

11- الکترونیوم (Electroneum ETN)

الکترونیوم؛ برند اولین ارز دیجیتال بریتانیایی است که در سال 2014 توسط Initial Coin Offering (ICO) ابداع شد. این سیستم به گونه ­ای طراحی شده است که برای بازی­ های کامپیوتری و موبایل به همراه بازارهای شرط­بندی قابل استفاده باشد. الکترونیوم به یکی از راحت­ترین ارزهای دیجیتال برای کاربران در دنیای مدیریت کیف ­پول و استخراج کوین تبدیل شده است. در واقع هدف اصلی طراحی و ابداع الکترونیوم تسلط بر بازار گوشی­های هوشمند است.

9 بهترین ارز های دیجیتال دنیا

12- یو اس دی کوین (USD coin USDC)

یو اس دی کوین؛ یک کوین باثبات است که وابسته به دلار آمریکا می­باشد. یو اس دی کوین اولین بار در سال 2018 با همکاری Circle و Coinbase وارد بازار شده است. این ارز دیجیتال مانند سایر ارزهای دیجیتال پشتیبان دلار مانند تتر و ترو یو اس دی (TrueUSD) عمل می­کند. در واقع، یو اس دی کوین سرویسی است که با تبدیل دلار آمریکا به توکن باعث استفاده راحت­تر آن در سطح اینترنت و بلاک­چین ­های عمومی شده است و قابل تبدیل به دلار نیز می­باشد.

9 بهترین ارز های دیجیتال دنیا

13- ارز دیجیتال الروند (Elrond ERD)

الروند؛ یک توکن ارزی دیجیتال است که روی پلتفرم Binance Coin کار می­کند. در حال حاضر ارلوند دارای ذخیره ارزی 20.000.000.000 توکن ارلوند با 6.165.416.547 ارلوند به عنوان عرضه در گردش می­باشد. آخرین قیمت ارلوند 0.002078 دلار آمریکا می­باشد و در 10 بازار فعال در حال انجام معاملات است.

9 بهترین ارز های دیجیتال دنیا

14- بیت­ کوین کش ای بی سی (BitCoin Cash ABC BCHABC)

بیت­کوین کش ای بی سی؛این نوع بیت­کوین نوعی ارز دیجیتال رمزنگاری شده است که آخرین قیمت آن حدود 227.31 دلار آمریکا بوده است. شاخ ه­ای از بیت­ کوین با بلاکی گسترده و اندازه محدود توسط سخت­ افزار Bitmain در سال 2017 طراحی شده و اولین نسخه­ اجرا شده­ آن با نام بیت­کوین ای بی سی معرفی شد.

9 بهترین ارز های دیجیتال دنیا

15- لایت کوین (Litecoin LTC)

لایت­ کوین؛ ارز دیجیتالی با منبع باز بوده که تحت لیسانس MIT/X11 ابداع شده است. ایجاد و انتقال کوین­ها براساس یک پروتکل رمزنگاری شده­ی باز انجام شده و توسط هیچ نهاد مدیریتی مرکزی خاصی اداره نمی­شود. لایت­ کوین نمونه دیگری از بیت­ کوین است که در سال 2011 آغاز به کار کرده و از نظر تکنیکی به بیت­ کوین بسیار شبیه است.

16- ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک (Ethereum classic ETC)

اتریوم کلاسیک؛ پلت­فرمی با منبع باز و عمومی است که براساس ساختار بلاک­چین کار می­کند و دارای عملکرد قرارداد هوشمند می­باشد. این ارز ، با استفاده از ماشین مجازی اتریوم می­تواند از شبکه بین­المللی نودهای عمومی، کدها را اجرا کند. اتریوم کلاسیک و اتریوم دارای توکنی به نام اتر هستند که میان کاربران قابل جابجایی و داد و ستد است و در کیف­پول ارز دیجیتال قابل پس­انداز است.

17- بایت کوین (Bytecoin BCN)

بایت کوین یکی از قدیمی­ترین ارزهای دیجیتال است که در سال 2012 توسط کدنویسی با نام مستعار Amujarez ابداع شده است. در واقع بایت کوین کاملا توسط این شخص نوشته شده و هیچ شباهتی به بیت کوین ندارد. مهم­ترین ویژگی­های ببیت­ کوین سرعت بالای تراکنش، ناشناس بودن پرداخت­ها، انجام پرداخت­ های مختلف از یک کیف­پول ولی با آدرس­های مختلف و تایید تراکنش­ها توسط تاییدکنندگان ناشناس می­باشد.

9 بهترین ارز های دیجیتال دنیا

18- بیت تورنت (BitTorrent BTT)

 بیت تورنت؛ یک پروتکل برای اشتراک­گذاری فایل می­باشد که بیش از 100 میلیون کاربر دارد و میان کاربران تکنولوژی تورنت بسیار محبوب است. مالکیت آن توسط تورن (به عنوان بخشی از یک قرارداد به ارزش 140 میلیون دلار آمریکا) همراه با معرفی ارز دیجیتال بیت تورنت اتفاق افتاد. بیت ترونت از بسیاری جهات مانند اشتراک غیرمتمرکز اطلاعات و حفاظت از اطلاعات کاربران در برابر عوامل خارجی به بیت کوین شباهت دارد.

19- اتلند (ETHLend  LEND)

اتلند؛ اپلیکیشن غیرمتمرکزی است که روی شبکه اتریوم کار می­کند و قراردادهای امن و هوشمندی به کاربران ارائه می­دهد. اتلند در تلاش است تا با از بین بردن قدرت و کنترل بانک­ها، روند وام­دهی سنگین را تغییر دهد. برخلاف سایر اپلیکشین­های بلاک­چین وام­دهی، اتلند این اجازه را به وام­گیرنده و وام­دهنده داده تا در مورد جزییات وام بدون نیاز به واسطه تصمیم­گیری کنند. در واقع با این قانون، وام دهنده و وام گیرنده در هرجای دنیا که باشند می­توانند یک قرارداد وام بر اساس اصول خود تنظیم کنند.

20- دیجی بایت (DigiByte DGB)

دیجی­ بایت؛ یک بلاک­چین غیرمتمرکز، عمومی و رو به رشد است. در واقع سرمایه ­گذاری دیجیتالی است که هیچ­وقت از بین نمی­رود، هک نمی­ شود. این ویژگی ­های بارز، دیجی بایت را به گزینه ­ای ایده ­آل برای حفاظت از اموالی مانند ارز، اطلاعات و یا سایر دیتاهای دیجیتال تبدیل کرده است.

21- باینسس کوین (Binance coin BNB)

بایننس کوین ارز دیجیتالی است که براساس بلاک­چین اتریوم و مشابه با اتر کار می­ کند. بایننس کوین به منظور پرداخت هزینه­های مالیاتی و تعرفه توسط تبادل بایننس و بهره مند شدن از خدمات مختلف استفاده می شود. این موارد شامل و محدود به مخارج تجاری، بورس و لیست هزینه­ هاست.

22- کازماز (Cosmos ATOM)

کازماز؛ سیستمی غیرمتمرکز از بلاک­چین­ های مستقل می باشد که مخترع آن امیدوار است بتواند نسل بعدی تکنولوژی اینترنت را بنیان­ گذاری کند. کازماز به جای استفاده از بخش­ های مختلف روش­های کدنویسی را یکپارچه کرده و قابلیت تعامل، مبادلات ارزی و اینترنت بلاک­چین را فراهم آورده است. اتم در واقع کوین مورد استفاده در این شبکه است که تراکنش ­ها را رمزگذاری می­ کند.

23- ماکر (Maker MKR)

ماکر؛ موسسه­ مستقل و غیرمتمرکزی بر روی بلاک­چین اتریوم است. ماکر با هدف ایجاد ثبات و کاهش نوسان کوین ثابت خود با نام Dai بر علیه دلار آمریکا بنیان­گذاری شده است. برخلاف Dai، ارزش ماکر دائما در حال نوسان است. در واقع ماکر توکنی است که ارزش آن با استفاده از Dai افزایش می­یابد. سیستم استفاده از Dai از امنیت بسیار بالایی برخوردار است و در قالب قراردادهای هوشمند قابل دسترسی می­ باشد.

24- آیوتا (MIOTA)

آیوتا؛ سیستمی توزیع­شده برای ثبت و انجام تراکنش­ های مالی میان ماشین­ ها و دستگاه­ها در فضای The Internet of Things (IoT) می­باشد. بستری که از رمزگذاری استفاده می­کند mIOTA نام دارد که تراکنش­های حساب­های کاربری در شبکه را رصد می­کند. کلید نوآوری آیوتا پدیده­ای به نام Tangle است که از سیستم نودها برای تایید تراکنش­ها استفاده می­کند. آیوتا ادعا می­کند که Tangle بسیار سریع­تر و کارآمدتر از بلاک­چین ­های مورداستفاده در ارزهای دیجیتال است.

9 بهترین ارز های دیجیتال دنیا

25- نانو (NANO)

نانو؛ ارز دیجیتالی است که قبلا ریبلاک نامیده می­شد و روی حل مشکلات پرداخت متمرکز بود. ویژگی­ های منحصربفرد نانو تراکنش سریع، هزینه تراکنش رایگان و درجه بالایی از مقیاس­گذاری است. مهم­ترین مزایای نانو این است که هر حساب کاربری بلاک­چین مستقل خود را دارد.

26- استاتوس (Status SNT)

توکن؛ شبکه استاتوس نوعی توکن است که در شبکه اتریوم کار می­کند. توکن به عنوان پلتفرمی با منبع باز پیام­نویسی در درگاه­های موبایل به گونه­ای عمل می­کند که کاربران می­توانند به اپلیکیشن­ های غیرمتمرکز زیادی روی موبایل به منظور انجام کارهای گوناگون دسترسی داشته باشند. استفاده از شبکه اتریوم به کاربران استاتوس امکان استفاده از سیستمی با امنیت بالا و دسترسی به بازار کار غیرمتمرکز بدون صرف هزینه را می­دهد.

9 بهترین ارز های دیجیتال دنیا

27- انیگما (Enigma ENG)

انیگما؛ پلتفرم محاسباتی غیرمتمرکزی است که بازار ارز دیجیتالی آن در سال 2017 توسط تیمی از فار­التحصیل های دانشگاه MIT راه­اندازی شد. در واقع انیگما به عنوان یک پروژه دانشگاهی تعریف شده بود، ولی اکنون جز 100 ارز برتر دیجیتال در دنیاست. مهم­ترین ویژگی­های آن حل مشکلات ذخیره­سازی در سبکه بلاک­چین، امنیت و مقیاس­گذاری مناسب آن است.

9 بهترین ارز های دیجیتال دنیا

28- لیسک (Lisk LSK)

لیسک؛ پلت­فرم اپلیکیشن بلاک­چینی است که اوایل سال 2016 توسط Max Kordek و Oliver Beddows ابداع شد. لیسک به کاربران این امکان را می­دهد که با استفاده از پیشرفت چین­های مرتبط با شبکه لیسک شامل توکن، اپلیکیشن­های بلاک­چین غیرمتمرکز خود را مدیریت و توزیع کنند.

9 بهترین ارز های دیجیتال دنیا

29- گاز (GAS)

گاز؛ واحد اندازه­گیری کارهای محاسباتی انجام تراکنش­ها یا قراردادهای هوشمند در شبکه اتریوم است. این سیستم مانند استفاده از کیلووات برای اندازه­گیری برق مصرفی خانه­ هاست. توجه به این نکته مهم است که انواع مختلف تراکنش­ها به مقدار متفاوتی گاز برای تکمیل شدن نیاز دارند.

9 بهترین ارز های دیجیتال دنیا

30- موناکو (Monaco MCO)

موناکو؛ پلت­فرم ارز دیجیتال و پرداختی است که دارای ارزی مخصوص به خود به نام توکن MCO می­باشد. هم­چنین سیستم آن ویزاکارت موناکو و کیف ­پول ­های دیجیتالی به صورت اپلیکیشن دارد که کاربران به راحتی می­توانند آنها را خریداری و تبادل کرده یا ارزهای دیجیتالی مانند فیات و بیت­کوین و اتریوم را در آن مبادله کنند.

9 بهترین ارز های دیجیتال دنیا

31- امیسگو (OmiseGO OMG)

امیسگو؛ شبکه پیام­رسان با مکانیزم ارائه­دهنده نقدینگی و ارزی با تبادل غیرمتمرکز است که بلاک­چین را در اتریوم پشتیبانی می­کند. برخلاف بسیاری از پلت­فرم­های تبادل غیرمتمرکز، امیسگو به سایر بلاک­چین­ها و میان بلاک­چین­های چندگانه اجازه می­دهد تا تبادل غیرمتمرکز را به صورت مستقیم و بدون دریافت توکن ورود انجام دهند. هم­چنین با استفاده از این شبکه­ی متصل به اتریوم، تمامی کاربران می­توانند تراکنش­های مالی مانند پرداخت، انتقال پول، ذخیره چین مالی، برنامه ­های مربوط به مدیریت مالی و تجاری را به صورت کاملا غیرمتمرکز و ارزان انجام دهند.

9 بهترین ارز های دیجیتال دنیا

32- استراتیس (Stratis SRTAT)

استراتیس؛ پلت­فرمی براساس بلاک­چین است که پیشرفت و عملکرد اپلیکیشن­های روی ساختار dot NET را ساده­سازی کرده است. در واقع، استراتیس مانند یک Blockchain-as-a-service (BAAS) برای موسسات و شرکت­ها عمل می­کند. استراتیس دارای توکنی به نام STRAT است که از سال 2016 تاکنون ارزش آن افزایشی در حدود 49000 درصد داشته و بسیار قابل توجه می­باشد. استراتیس با روند پیشرفتی بسیار سریع تاکنون توسط کیف­پول­های معروفی مانند Poloniex، Jaxx و Ledger hardware wallet مورداستفاده قرار گرفته است.

33- کایبر نتورک (Kyber Network KNC)

کایبر نتورک؛ پروتکل نقدینگی بلاک­چین کایبر نتورک این امکان را فراهم کرده تا تبادل توکن­های غیرمتمرکز در هر اپلیکیشنی قابل انجام باشند. از طرفی مبادلات ارزی یکپارچه بین تمامی طرفین قراردادها در سیستم صورت می­گیرد. با بهره­گیری از این پروتکل، توسعه­دهندگان می­توانند اپلیکیشنهای مالی و پرداختی ایجاد کنند. اپلیکیشنهای مالی و پرداختی شامل سرویس­ های تبادل سریع توکن، پرداختهای erc20 و نوآوری ­های پرداخت مالی است که کمک می­کند تا هر توکنی در هرجایی قابل استفاده باشد.

34- فان فر (FunFair FUN)

فان فر؛ روی شبکه اتریوم و توسط تیمی در لندن با استفاده از بازی­های کامپیوتری ساخته شده است. با تصور فکر غیرمتمرکز موجود در کازینوها، فان فر از تکنولوژی Peer-to-Peer به همراه کدنویسی بهره برده است. با داشتن بازی­سازها، اپراتورها و بازیکنانی که هر کدام از توکن­های فان خود برای هزینه ­ها یا درآمدشان استفاده می­کنند، این تکنولوژی باعث کاهش هزینه­ها و افزایش شفافیت در تجربههای بازی­های کامپیوتری امن به صورتی شاد، سریع و عادلانه شده است.

35- سون ام (SONM SNM)

سون ام؛ پلت­فرمی برای محاسبات غیرمتمرکز Fog می­باشد. با استفاده از سون ام، کاربران به سرویس محاسباتی با اهداف کلی دسترسی دارند که دارای ساختاری Cloud مانند است و شامل IaaS و PaaS (سیستم­هایی برای راه­اندازی Fog) به عنوان پشتیبان می­باشد.

تیم پشتیبانی

کامپیوترهای میزبان در سراسر دنیا می­توانند به عنوان بخشی از بازار SNOM در انجام محاسبات مشارکت داتشه باشند. از طرفی، سون ام تیم پشتیبانی خود را به چندین زیرمجموعه تقسیم کرده است که شامل Node (core)، قراردادهای هوشمند، کیف پول و موجودی توزیع شده و یکپارچه می ­باشد.

چین­لینک؛ پلت­فرمی است که تلاش می­کند تا پلی میان قراردادهای هوشمند روی بلاک­چین و اپلیکیشن های real world که اغلب خارج از بلاک­چین هستند، برقرار کند. رمزنگاری در این سیستم  از Oracles به منظور پیداکردن و تایید دیتای real world استفاده کرده و آن را به منظور یکپارچهسازی قراردادهای هوشمند روی بلاک­چین قرار می­دهد.

37- میودا لویالتی پوینتس (Moeda Loyalty Points MDA)

میودا لویالتی پوینتس؛ یک توکن ارزی دیجیتال است که روی پلت­فرم اتریوم کار می­کند. این ارز دیجیتال ذخیره ارزی معادل با 19628888 MDA دارد. آخرین قیمت آن به 0.560789 دلار آمریکا رسیده است. این ارز هم­اکنون در بیش از 11 بازار فعال و با حجمی برابر با 1111596 دلار مبادله می­شود. در واقع میودا لویالتی بستری برای کاربران فراهم کرده تا تجارت کوچک و محلی خود را به راحتی گسترش دهند.

– متال (Metal MTL)

متال؛ نام یک توکن دیجیتال جدید است که روی بلاک­چین اتریوم ساخته شده است و با نام تجاری ERC20  کار می­کند.  متال هم­چنین نام اپلیکیشن پرداختی است که از توکن­ های متال و سایر ارزهای دیجیتال برای پرداخت استفاده می­کند.

مزایای استفاده از متال

از جمله مزایای استفاده از متال این است دارای سیستمی با الگوریتم کاملا منحصربفرد می­باشد. کاربران با استفاده از توکن متال در تراکنش­ها، پاداشی به عنوان سود دریافت می­ کنند. از طرفی، این پروتکل توانایی مبادله پول fiat به سایر ارزهای دیجیتال و یا برعکس این حالت را فراهم می­کند و از سیستم امنیتی بسیار قوی نیز برخوردار است.

39- مونتا (Monetha MTH)

مونتا کوین؛ یک نوع توکن اتریوم است که در آن یک شرکت بلاک­چین سیستمی جهانی، قابل انتقال، تغییر ناپذیر میباشد. مونتا کوین قابل اعتماد بوده و راه­حل­هایی برای پرداخت به وجود آورده است. این سیستم در سال 2017 توسط سه کدنویس ابداع شد.

40- دیستریکت زیرو ایکس (District0x DNT)

دیستریکت زیرو ایکس؛ شبکه ­ای متشکل از گروه­ های غیرمتمرکز و بازارهایی است که به عنوان بخش های مجزا شناخته شده هستند. دیستریکت زیرو ایکس توسط Aragon، Ethereum و IPFS پشتیبانی شده و به لیست در حال رشد پلت­فرم­هایی که برای سهولت انجام تراکنش­ ها طراحی شده­اند، پیوسته است. این سیستم به کاربران اجازه می­دهد بازار خود را روی بلاک­چین و با استفاده از قراردادهای هوشمند اتریوم راه­اندازی کنند.

41- زدکش (Zcash ZEC)

زدکش؛ ارز دیجیتالی با بلاک­چین غیرمتمرکز است که تراکنش ­ها و کاربران در این سیستم کاملا ناشناس باقی می­مانند. به عنوان یک ارز دیجیتال، زدکش در بسیاری از ویژگی­ها مانند منابع باز شبیه بیت­ کوین است، اما تفاوت اصلی آنها در سطح امنیتی شبکه مورد استفاده آنها می­باشد.

9 بهترین ارز های دیجیتال دنیا

42- ایر سواپ (AirSwap AST)

ایرسواپ؛ پروتکل تجاری مبادلاتی و غیرمتمرکز است که روی بلاک­چین اتریوم پایه ­گذاری شده است. سرمایه­گذاری بازار ایرسواپ نزدیک به 5.69 میلیون دلار رسیده است. این سیستم یک شرکت ConsenSys می باشد که در سال 2017 توسط  Fluidity تاسیس شده است. اولین توکن شرکت ایر سواپ اولین بار در اکتبر 2017 وارد بازار شد. این سیستم دو موسس به نام­های Michael Oved و Don Mosites دارد.

9 بهترین ارز های دیجیتال دنیا

43- دش (Dash)

دش؛ یک ارز دیجیتال کدگذاری شده و منبع باز است که دارای سیستمی مستقل و غیرمتمرکز می­باشد.  دش  توسط زیرمجموعه­ای از کاربران  به نام Masternodes فرآیندهای خود را انجام می­دهد. لازم به ذکر است که دش Altcoin می باشد که از پروتکل بیت­کوین گرفته شده است. سیستم انتقال ارز آن توانایی انجام تراکنش­ هایی با سرعت بالا و بدون ردیابی را در اختیار کاربران قرار داده است.

9 بهترین ارز های دیجیتال دنیا

44- او ای ایکس (OAX)

هدف اصلی او ای ایکس بهبود سیستم سرمایه­ گذاری دیجیتال با استفاده از افزایش بازدهی، بهبود شفافیت و ارتقای استانداردهای مدیریتی است. این سیستم، پلت­فرم مبادلاتی سرمایه­ گذاری دیجیتال و غیرمتمرکزی است که مزایای مدل مبادلات متمرکز جاری را با مزایای سیستم غیرقابل اعتماد و غیرمتمرکز تلفیق کرده است. این مبادلات شامل پیشرفت­ هایی مانند ارزیابی ریسک اعتباری، حل اختلاف ساختار یافته و وثیقه است.

9 بهترین ارز های دیجیتال دنیا

45- بیت کوین گلد (BitCoin Gold BTG)

بیت­ کوین گلد؛ ارز دیجیتالی است که به عنوان hard fork بیت­کوین با کدگذاری منبع باز شناخته می شود. بیت­ کوین گلد، ارزی بدون بانک مرکزی یا هرگونه واسطه است که می­تواند از کاربری به کاربر دیگر روی شبکه­ بیت­ کوین گلد فرستاده شود. هدف اصلی Hard fork تغییر ثبات الگوریتم کاری است. بنابراین، مدارهای پیوسته­ مخصوص اپلیکیشن نمی­توانند برای استخراج بلاک­چین بیت کوین گلد مورد استفاده قرار بگیرند.

9 بهترین ارز های دیجیتال دنیا

46- اورکس (Everex EVX)

اورکس، یک پلت­فرم پرداخت با هدف حل مشکل انتقال پول بین کشورهای مختلف شروع به کار کرده است. اورکس به انتقال پول بین کشورهای مختلف که هنوز با مشکلات زیادی روبروست کمک می کند. انتقال پول بین کشورهای مختلف زمان و هزینه زیادی برای کاربران به دنبال خواهد داشت که اورکس این کار را راحت خواهد کرد.

انجام تراکنش ­مالی به همراه عملیات تامین مالی

 این سیستم، امکان انجام تراکنش ­مالی به همراه عملیات تامین مالی خرد و کلان روی بلاک­چین شبکه را فراهم کرده است. عملکرد اصلی شبکه اورکس مبتنی بر ایجاد سیستمی امن، سریع، شفاف و کم­ هزینه برای پرداخت­ های بین ­المللی با استفاده از محصولاتی مانند Chainy، Cryptocash، Ethplorer و کیف پول اورکس است.

9 بهترین ارز های دیجیتال دنیا

47- ریکوئست نتورک (Request Network REQ)

ریکوئست نتورک؛ توکنی است که در بالاترین سطح شبکه اتریوم ساخته شده است. با استفاده از این پلت­فرم، کاربران می­توانند برای صورت­حساب درخواستی ایجاد کنند که در واقع درخواستی برای پرداخت است. ساختار ریکوئست به صورتی است که می­تواند در صورت نیاز به یک بلاک­چین متفاوت جایگزین شود.

9 بهترین ارز های دیجیتال دنیا

48- وایبریت (Viberate VIB)

وایبریت؛ پلت­فرم بلاک­چینی است که با پروفایل موسیقی دان­ها، وقایع، سالن ­های اجرا و رزرو آژانس­ها کار می­کند. تمامی این اطلاعات در جداول قابل تنظیم لیست شده­اند که باعث شده است کاربران بتوانند براساس نیاز آن را به راحتی فیلتر کنند. در واقع وایبریت شبکه­ای برای سیستم موزیک و تجارت مربوط به آن است. در واقع آژانس­ها می­توانند هنرمند موردنظر خود را در این سیستم رزو کرده و کاربران نیز می­توانند بلیط­ های موردنیاز خود را خریداری کنند.

9 بهترین ارز های دیجیتال دنیا

49- پاور لجر (Power ledger POWR)

پاور لجر؛ ارز دیجیتال استرالیایی و پلت­فرم تجارت انرژی است که محیطی برای خرید و فروش غیرمتمرکز انرژی­های تجدید پذیر می­باشد. در این سیستم، کاربران به انواع مختلفی از بازارهای انرژی سراسر دنیا دسترسی دارند و بازار براساس سیستمی دو توکنی روی دو لایه بلاک­چین به نام­های POWR و Sparkz کار می­کند. توکن­های POWR بزرگترین پروژه­ های سرمایه­ گذاری در استرالیا و 14مین در دنیا هستند.

50- انجین کوین (Enjin Coin ENJ)

انجین کوین؛ از زمان تاسیس در سال 2009، انجین با ایجاد یک پلتفرم برای بازی­های کامپیوتری دارای بیش از 20 میلیون کاربر شده است. در سال 2017 که سرمایه­ی انجین به بیش از 18.9 میلیون دلار رسید، پلت­فرمی براساس عملکرد بلاک­چین راه­اندازی کرد که امکان ساخت، مدیریت، تجارت، ذخیره­سازی، جستجو و توزیع سرمایه­گذاری بلاک­چین را برای کاربران فراهم کرده است.

51- استورج (Storj)

استورج؛ پلت­فرمی است که با گسترش بلاک­چین­ ها سعی دارد سرویس­های ذخیره ابری رمزگذاری شده ارائه دهد. به جای داشتن مراکز دیتای شخصی، پلت­فرم استورج  بر اساس شبکه­ی اشخاص یا سیستم هایی که فضای ذخیره­سازی اطلاعات خود را به اشتراک می­ گذارند، کار می­کند. هدف استورج ارائه راه­حل­هایی در جهت ذخیره­ سازی امن­تر، آسان­تر و سریع­تر فایل­ ها و مدارک نسبت به پلت­فرم­ های ذخیره­ی ابر سنتی می­باشد.

52- ریپیو کردیت نتورک (Ripio Credit Network RCN)

ریپیو کردیت نتورک؛ شبکه اعتباری جهانی است که براساس قراردادهای هوشمند کار می­کند و هدف آن ایجاد ارتباط بین وام­دهندگان و مشتریان در سراسر دنیا و با استفاده از انواع ارزها است. این سیستم به مردم کل دنیا این امکان را می­دهد که به اعتبار لازم دست یابند و وام ارائه دهند. توکن RCN نوعی توکن ECR-20 می­باشد.

53- نالس (NULS)

نالس؛ یک پروژه بلاک­چین محور و میکرو سرویس است که از مکانیزم مجموع اعتبار ثبت شده برای استخراج استفاده می­کند. محصول اصلی نالس، کارخانه­ی چین است که دستگاه ساخت چین می­باشد و توانایی انجام تجارت و معاملات با استفاده از انتخاب مدول­های Plug and play از ذخایر نالس به منظور سرمایه­ گذاری گردشی ارز در سیستم نالس را دارد.

54- مونرو (Monero XMR)

مونرو؛ سیستم ارزی دیجیتال برپایه ­ بلاک­چین می باشد که در سال 2014 ابداع شده است. بر روی این بلاک­چین­ها تمامی تراکنش­ های مالی انجام شده، ثبت خواهند شد. سیستم مونرو به این صورت است که مشخصات کاربران و جزییات مربوط به معاملات مالی کاملا ناشناس باقی می­ مانند. استخراج مونرو می­تواند بر روی هر سیستم کامپیوتری استانداردی انجام شود و نیازی به وجود سخت­ افزارهای خیلی پیچیده ندارد. مونرو بر روی بسیاری از پلت­فرم­ها مانند ویندوز، لینوکس، اندروید و … قابل دسترسی است.

55- آگرلو (Agrello)

آگرلو؛ پلت­فرمی است که در آن، کاربران می­توانند قراردادهای هوشمند خود را روی شبکه بلاک­چین ایجاد، ذخیره و مدیریت کرده و بدون هرگونه کدنویسی یا مستندسازی قانونی این کار را انجام دهند. این سیستم توسط گروهی از متخصصان بلاک­چین به همراه تعدادی وکیل و با هدف ارائه­ سیستمی کاربر محور ساخته شده است.

9 بهترین ارز های دیجیتال دنیا

56- آمبروسس (Ambrosus AMB)

آمبروسس؛ پلت­فرمی است که روی بلاک­چین اتریوم ساخته شده است و اولین نسل جدید سیستم­ های حل مشکلات مربوط به چین است که با هدف سرمایه­ گذاری روی سیستم ­های IT طراحی شده است. از طرفی، سیستم آمبروسس روی غذا، مواد دارویی، کالا و صنایع الکترونیک نیز تمرکز ویژه­ای دارد. آمبروسس به تمامی افراد، شرکت­ ها و یا دولت­ها اجازه می­دهد سخت­ افزار خود را به یک بلاک­چین عمومی غیرمتمرکز وصل کرده و اطلاعات مختلف را ذخیره، رصد یا بررسی کنند.

9 بهترین ارز های دیجیتال دنیا

57- بیسیک اتنشن توکن (Basic Attention Token BAT)

بیسیک اتنشن؛ توکن روی پلت­فرم بلاک­چین کار می­ کند. سیستم آن در تلاش است تا تبلیغات آنلاین را با استفاده از حذف واسطه­ی سوم و مبادلات آن، حفظ امنیت کاربران، کاهش کلاهبرداری تبلیغاتی و به اشتراک­ گذاری درآمد با کاربران برای دادن پاداش به آنها و جلب توجه و رضایت مشتریان، بهبود ببخشد. این پروژه با ترکیب یک درگاه جدید به نام Brave با توکنی براساس اتریوم به نام BAT پلفتفرمی تبلیغاتی، آنلاین و غیرمتمرکز ایجاد کرده است.

9 بهترین ارز های دیجیتال دنیا

58- آئرون (Aeron ARN)

آئرون؛ متکی بر تکنولوژی بلاک­چین است و هدف آن پیگیری نقشه­های تعمیر و نگهداری هواپیما و مشکلات خلبان است. آئرون پایگاه اطلاعاتی غیرمتمرکز و آنلاینی ساخته است که تمامی اطلاعات جهانی در مورد هواپیماها، دانشگاه­های پرواز و خلبانی در آن وجود دارد. توکن آئرون نیز در محصولات مختلف آن گنجانده شده است و به افزایش استفاده از سایر محصولات، مشارکت در سیستم، دسترسی به محصولات و مالکیت کمک می­کند.

9 بهترین ارز های دیجیتال دنیا

59- ارز دیجیتال جنسیس ویژن (Genesis Vision GVT)

جنسیس ویژن؛ پلت­فرمی برای بازار مدیریت خصوصی است که با تکیه بر تکنولوژی بلاک­چین و قراردادهای هوشمند ساخته شده است. جنسیس ویژن در تلاش است تا سرویسی با استفاده از مدیران، تاجران، دلالان و سایر دستگاه­ های مالی مربوطه راه ­اندازی کند که می­تواند به طیف وسیعی از سرمایه گذاری با یک رابط دسترسی داشته باشد.

9 بهترین ارز های دیجیتال دنیا

60- کوین دش (CoinDash CDT)

کوین­دش پلت­فرم کدنویسی شده و دارای شبکه اجتماعی مشخصی است که با هدف کمک به کاربران برای ایجاد و حفظ ارزهای دیجیتال بدست­ آمده کار می­کند. از نظر این سیستم موانع اصلی سر راه صنعت ارز دیجیتال شامل مدیریت، سرمایه­گذاری و تعامل است که معمولا سرمایه ­گذاران بی ­تجربه را از ورود به بازار سرمایه ناامید می­کند. با استفاده از توکن کوین­دش کاربران قادرند تاجران موفق و سرمایه­ گذاری آنها را دنبال کنند.

9 بهترین ارز های دیجیتال دنیا

61- جی ایکس شیرز (GXShares GXS)

جی ایکس شیرز؛ ارز دیجیتالی متعلق به پلت­فرم بلاک­چین Gongxinbao است. توکن آن به منظور انجام تراکنش روی اپلیکیشن­های ساخته شده بر بلاک­چین به نام GXChain کاربرد دارد. GXS همچنین به عنوان فضایی برای افزایش سرمایه و پیشرفت و اهداف دیگر عمل می­کند.

9 بهترین ارز های دیجیتال دنیا

62- ارز دیجیتال پوئت (Po.et POE)

پوئت؛ ارزی است که روی پلتفرم اتریوم کار می­کند و دارای ذخیره گردشی 3141592653 پوئت می­باشد. آخرین قیمت پوئت به 0.002472 دلار آمریکا رسیده است. پوئت در بیش از 14 بازار فعال و با حجمی برابر با 75616 دلار معامله می­شود.

9 بهترین ارز های دیجیتال دنیا

63- کوانت استمپ (QuantStamp QSP)

کوانت استمپ؛ یک پروتکل حسابرسی امنیتی برای قراردادهای هوشمند است که به عنوان یک پلت­فرم، اتریوم امنیت آن را تضمین کرده است. اگرچه تیم تحقیقاتی این سیستم بر روی اتریوم تمرکز دارد، پروتکل کوانت استمپ به صورت یک Platform Agnostic ساخته شده است، یعنی این سیستم میتواند روی سایر پلت­فرم­ های قرارداد هوشمند مانند Lisk و NEO استفاده شود.

64- بیت شیرز (BitShares BTS)

بیت سیرز؛ یک پلت­فرم مبادلاتی غیرمتمرکز است که می­توان با استفاده از آن ارزهای دیجیتال را بدون خروج از بلاک­چین مبادله کرد. پلت­فرم بیت شیرز به کاربران این امکان را داده است که ارزهای دیجیتال خود را به سرمایه­ای باثبات تبدیل کنند. این کار با تغییر کوین­ های قبلی با ارز دیگری که ارزش بالاتری در بازار واقعی و مجازی دارد امکان­پذیر است.

65- ارز دیجیتال زد کوین (ZCoin XZC)

زد کوین؛ ارزی می باشد که در تلاش است تا امنیت و خصوصی­ سازی تراکنش­ های مالی را افزایش دهد و تمامی مزایای سایر ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین را نیز داشته باشد. در شبکه زدکوین، نمی­توان از کوین ­های کاربران برای ردیابی تراکنش­ های آنها استفاده کرد.

66- تیریون (Tierion TNT)

تیریون؛ ارز دیجیتالی است که مشکلات بیت کوین مانند مقیاس­گذاری و هزینه بالا برای بارگذاری اطلاعات و دقت زمانی را حل کرده است. تیریون از بلاک­چین استفاده می­کند و به کاربران این امکان را می­دهد که حجم عظیمی از اطلاعات را در یک تراکنش سریع ذخیره و اشتراک گذاری کنند. تیریون با بیش از 500 اپلیکیشن برای بکارگیری بلاک­چین خود کار می­کند.

67- اترپارتی (Etherparty Fuel)

اترپارتی؛ پلت­فرمی است که به کاربران اجازه می­دهد قراردادهای هوشمند خود را بدون پیچیدگی­های مربوط به اتریوم ایجاد و انجام دهند. به طور مثال کار با اتریوم نیازمند یادگیری زبان برنامه­نویسی خاص آن است. هدف اصلی آن این است که کاربران بتوانند قراردادهای هوشمند، قانونی، منعطف و امن با استفاده از اترپارتی ایجاد کنند. اترپارتی به نصب برنامه­ی سومی مانند Geth، Meteor و یا Mist برای انجام قراردادهای هوشمند ندارد. واحد توکن اترپارتی FUEL نام دارد.

68- ارز دیجیتال دیسنترالند (Decentraland MANA)

دیسنترالند؛ پلت­فرم واقعیت مجازی است که توسط بلاک­چین اتریوم کار می­کند و کاربران می­توانند با استفاده از آن اپلیکیشن و محتوا را ایجاد، تجربه  کرده یا از آن کسب درآمد کنند. در این دنیای مجازی، کاربران نقشه­هایی از زمین­ها را خریداری کرده و بعدا می­توانند روی آن ساخت و ساز کرده یا کسب درآمد کنند. دیسنترالند دو نوع توکن مختلف به نام ­های MANA و Land دارد. Mana نوعی توکن ERC20 است که باید برای خرید توکن ERC721 LAND استفاده شود.

69- بیت کوین دایموند (Bitcoin Diamond BCD)

در سال 2007 دو ماینر بیت کوین به نام­ های Team Evey و Team 007 تصمیم به تغییر پروتکل شبکه بیت کوین گرفتند و سیستمی به نام بیت کوین دایموند را ابداع کردند. این سیستم جدید برخلاف سیستم قبلی بیت کوین، سرعت بالاتری داشته و هزینه انجام تراکنش­ های مالی در آن بسیار کمتر از بیت کوین است. اگرچه قیمت بیت کوین دایموند به حدود 2.44 دلار رسیده است، ولی ارزش کل آن به 350 میلیون دلار رسیده است.

9 بهترین ارز های دیجیتال دنیا

70- ارز دیجیتال دیجیکس دائو (DigixDAO DGD)

دیجیکس دائو؛ دیجیکس دائو در سال 2017 در سنگاپور ابداع شده و سازمانی مستقل و غیرمتمرکز می باشد که هدف اصلی آن تبدیل دارایی­های فیزیکی به توکن و ارز دیجیتال است. دیجیکس دو ارز دیجیتال به نام­های Digix Gold (DGX) و Digix DAO (DGD) دارد. به منظور ایجاد امنیت، Digix دارای سیستم حسابرسی شخص ثالث نیس نیز می­باشد. قیمت آن در حال حاضر به 14.63 دلار رسیده است. پیشنهاد خواندنی:تنظیم مالیات ارزهای رمزنگار شهروندان با کمک کوین بیس

9 بهترین ارز های دیجیتال دنیا

71- آدکس (AdEx ADX)

آدکس؛ ارز دیجیتالی است که روی پلت­فرم اتریوم قرار دارد. این توکن میزان ذخیره ارزی 100000000 آدکس و میزان آدکس در گردش 73430701 دارد. آخرین قیمت آن 0.082356 دلار بوده است و در حال حاضر در بیش از 16 بازار فعال  با حجم 558151 دلار در حال مبادله می­باشد.

9 بهترین ارز های دیجیتال دنیا

72- ارز دیجیتال پاپولوس (Populous PPT)

پاپولوس توکن؛ ارزی دیجیتالی است که روی پلت­فرم اتریوم کار می­کند. قیمت پاپولوس به حدود 0.378340 دلار با حجم 1690747 دلار رسیده است. ایده اصلی پاپولوس این است که به صاحبان سرمایه فرصتی برای نقدینگی فاکتورها برای مدت زمان 90 روز با استفاده از پلت­فرم مالی مخصوص به خود را دهد.

9 بهترین ارز های دیجیتال دنیا

73- سایبر مایلز (CyberMiles CMT)

سایبرمایلز؛ نسل جدید بلاک­چین برای قراردادهای هوشمند است. قراردادهای هوشمند تجاری آن برای برنامه­های تجارت الکترونیکی بهینه شده­اند. سایبر مایلز یک پایگاه اطلاعاتی بزرگ از قراردادهای تجارت هوشمند مرتبط با تجارت را در اختیار کاربران قرار خواهد داد و در تلاش است تا آن را به روشی ساده برای ساخت برنامه های تجاری غیرمتمرکز تبدیل کند. قیمت آن در بازارهای جهانی به 0.02251294 دلار با حجم معاملات 3076220 دلار رسیده است.

9 بهترین ارز های دیجیتال دنیا

74- ارز دیجیتال سیندیکیتور (Cindicator CND)

سیندیکیتور؛ با هدف ارائه زیرساخت ­های تکنولوژیکی و اجتماعی برای تصمیم ­گیری موثر تحت شرایط بی­ثبات اقتصادی شروع به کار کرده است. این سیستم انالیزورهای مالی و مدل­ های یادگیری ماشینی برای ایجاد زیرساخت­ های هوشمندانه هیبریدی به منظور راحت­تر شدن مدیریت سرمایه­گذاری در بازارها ارائه کرده است. قیمت ارز دیجیتال سیندیکیتور 0.00613732 دلار با حجم معاملاتی 210840 دلار رسیده است.

9 بهترین ارز های دیجیتال دنیا

75- تایم نیو بانک (Time New Bank TNB)

تایم نیو بانک؛ پلت­فرمی است که روی اتریوم کار می­کند. این سیستم در میان سرمایه­ گذاران بسیار محبوبیت پیدا کرده است، زیرا این نخستین بازار مبتنی بر رمزنگاری برای تقاضای زمان و صادرکنندگان زمان می باشد. تایم توکنی برای انتقال ارزش­ های زمانی روی Miao’A International Timechain است که شبکه ­ای غیرمتمرکز براساس تکنولوژی بلاک­چین می­باشد. قیمت توکن آن 0.00328242 دلار است.

9 بهترین ارز های دیجیتال دنیا

76-ارز دیجیتال ویوز (Waves )

پلت­فرم ویوز؛ به عنوان راه­حلی برای آهسته بودن سرعت بلاک­چین در اپلیکیشن­ های روزمره که در مدیریت سرمایه­گذاری دیجیتال کاربرد دارد، معرفی شده است. در واقع ویوز با افزایش سرعت بلاکچین و پوشش­دهی زمینه­های بیشتری مانند مبادلات مالی ارزهای ویوز به سایر ارزهای دیجیتال و فیات مانند دلار و یورو به افزایش بازدهی کمک کرده است. قیمت توکن ویوز به 1.118 دلار رسیده است.

9 بهترین ارز های دیجیتال دنیا

77- گیفتو (Gifto GTO)

گیفتو؛ با استفاده از تکنولوژی اپلیکیشن منحصربفرد خود پروتکلی جهانی و کاملا مستقل برای کاربران تولید محتوا و توسعه دهندگان ایجاد کرده است. سیستم گیفتو به کاربران این فرصت را داده که محتوای مجازی در پلت­فرم­های تولید محتوایی مانند یوتیوب، اینستاگرام، فیس بوک ایجاد و خریداری کرده یا فرستاده و مبادله کنند و این عملیات با استفاده از توکن گیفتو انجام می­شود. قیمت این توکن 0.0181 دلار می­باشد.

9 بهترین ارز های دیجیتال دنیا

78- ارز دیجیتال سیمپل توکن (simple token OST)

سیمپل توکن؛ به تمامی تجارت­های مختلف کمک می­کند تا سرمایه ­های خود را به توکن تبدیل کنند و به اپلیکیشن­ ها این اجازه را داده که توکن ­هایی با برند خود داشته باشند و اقتصاد مبتنی بر کدنویسی را بر روی شبکه اتریوم پایه­گذاری نمایند. در حال حاضر قیمت سیمپل توکن به 0.01010 دلار رسیده است.

79- آیون (Aion)

آیون؛ با ارائه نسل سوم سیستم بلاک­چین علاوه بر مدیریت بلاک­چین خود می ­تواند به سایر سیستم­ ها نیز متصل شود. آیون از سیستم بلاک­چین چندلایه­ای تشکیل شده است که توانسته شبکه بلاک­چین متحد را نیز گسترش دهد. قیمت آیون به 0.072138 دلار با حجم معاملاتی 1082652 دلار رسیده است.

9 بهترین ارز های دیجیتال دنیا

80- ارز دیجیتال برد (Bread BRD)

برد؛ توکن برد تخفیف و خدمات اضافی در هنگام استفاده از اپلیکیشن کیف پول عمومی برد برای مشتریان ارائه می­دهد. در واقع، برد اولین کیف پول رمزنگاری شده­ای است که بر اساس برنامه پاداشدهی به مشتریان کار می­کند و بیش از 650000 کاربر در بیش از 150 کشور دنیا دارد. قیمت برد 0.266439 دلار است.

81- ایدو (Eidoo)

ایدو؛ یک کیف پول چند ارزی است که به عنوان تجربه دارایی بلاک­چین توصیف شده است. این نرم افزار دارای برخی از ویژگی های مهم مانند سیستم پشتیبانی سلسله مراتبی و تبادل رمزنگاری است. کیف پول ایدو بر اتریوم و توکن آن بر بلاک­چین تمرکز دارد. قیمت ارزی ایدو 0.280920 دلار آمریکا است.

82- ارز دیجیتال ناو کوین (NAV coin)

ناو کوین؛ ارز نسل سوم، غیرمتمرکز و منبع بازی است که پرداخت­هایی بسیار سریع با افزایش امنیت و ساده­سازی ارائه می­دهد. ناو کوین در سال 2014 و بدون هرگونه کوین اولیه با استفاده از حمایت داوطلبانه شروع به کار کرد. کاربران می­توانند با کار کردن در سیستم غیرمتمرکز ناو کوین، پول دریافت کنند. قیمت ناو کوین 0.106023 دلار می­باشد.

83- ارز دیجیتال لونیر (Lunyr LUN)

لونیر؛ سیستم غیرمتمرکی است که در پلت­فرم اتریوم کار کرده و برای مرور اطلاعات و دیتای کمکی به کاربران به عنوان پاداش توکن اهدا می­کند. هدف اصلی آن تبدیل شدن به اولین سیستم برای یافتن اطلاعات قابل اعتماد می باشد. اهداف بلندمدت آن اجاد فرصتی برای کاربران برای ایجاد اپلیکیشن­های غیرمتمرکز هوش مصنوعی، واقعیت مجازی و… است. قیمت توکن آن 0.901318 دلار می باشد.

84- آی اگزک آر ال سی (iExec RLC)

آر ال سی توکن؛ ارزی دیجیتالی است که روی پلت­فرم اتریوم کار می­کند و دارای قیمتی به ارزش 0.175608 دلار می­باشد. این سیستم در تلاش است تا با استفاده از زیرساخت­ های محاسباتی ابری که اپلیکیشن­ های غیرمتمرکز می­توانند به سرویس­ های محاسباتی ابری گوناگون دسترسی داشته باشند، مشکلات ناسی از سیستم بلاک­چین را حل کند.

85- ارز دیجیتال اینس اکوسیستم (INS Ecosystem)

اینس اکوسیستم؛ سیستمی غیرمتمرکز برپایه اتریوم است که تولید کنندگان مواد غذایی را از طریق شبکه خود با مصرف کنندگان متصل می کند. ذخیره ارزی کل اینس برابر با 17.1 میلیون اینس می­باشد و ارزش هر اینس معادل 0.261941 دلار است.

86- نبلیو (Neblio NEBL)

نبلیو؛ شرکت تجاری بلاک­چین نسل جدیدی است که با هدف ساخت و ارائه ابزار و خدمات با استفاده از تکنولوژی بلاک­چین برای شرکت­های مختلف در سریع­ترین، راحت­ترین و امن­ترین راه ممکن است. شبکه نبلیو از الگوریتم و کوین­های خاصی به نام NEBL برای تامین امنیت سیستم خود استفاده می­کند. قیمت نبلیو به 0.4956 دلار رسیده است.

87- ارز دیجیتال اپ کوینز (AppCoins APPC)

اپ کوینز؛ پروتکل توزیعی و منبع بازی است که برای فروشگاه­های اپلیکیشنی که بر اساس بلاک­چین اتریوم و قراردادهای هوشمند کار می­کند. این سیستم، تبلیغات اپلیکیشن­ ها و خریدهای درون برنامه ­ای را با استفاده از یک مدل مدور اصلاح می­کند. ارزش اپ کوینز به حدود 0.034018 دلار و حجم معاملات آن در 24 ساعت به 97250 دلار رسیده است.

88- ارز دیجیتال لوپرینگ (Loopring LRC)

لوپرینگ؛ پروتکل باز برای انجام معاملات غیرمتمرکزی است که اولین بار توسط Daniel Wang ابداع شده است. این پروتکل رایگان و قابل توسعه­ای است که به عنوان بلاک استاندارد برای اپلیکیشنهای غیرمتمرکزی که دارای قابلیت تبادل ارز هستند، مورداستفاده قرار می­گیرد. لوپرینگ بر روی اتریوم، Qtum و NEO قابل کاربرد است. قیمت لوپرینگ 0.03341 دلار می­باشد.

89- الف (Aelf ELF)

الف پلتفرم؛ بلاک­چین با تمرکز شرکتی است که توسط محاسبات ابری کنترل می­شود. با اعمال نودهای ابری و پردازش­های موازی، الف می­تواند تراکنش­ های امن در مقیاسی برای موارد تجاری انجام دهد. هدف اصلی الف بهبود شرایط سیستم با ارائه­ی زیرساخت­های مناسب برای ایجاد اثر متقابل بین بلاکچین­های جانبی می باشد. قیمت الف به 0.0838 دلار در بازار فعال رسیده است.

90- ارز دیجیتال وایب (VIBE)

وایب؛ یک بلاک­چین غیرمتمرکز است که براساس بلاک­چین ERC20 اتریوم کار می­کند و حداکثر ذخیره ارزی آن 267 میلیون وایب می ­باشد. وایب یک ابزار کاربردی است که از فناوری فیلم­های حجمی برای هولوپورتاسیون استفاده می­ کند تا هولوگرام­ های مردم از همه زمینه­ها مانند موسیقی، هنر، آموزش، ورزش و … را طراحی کند و در ابتدا به عنوان سسیتمی برای رزرو هتل بین نوازندگان و برگزارکنندگان رویدادها مورد استفاده قرار گرفت. قیمت آن 0.013876 دلار است.

91- ارز دیجیتال کیوتوم (Qtum)

کیوتوم؛ ارز رمزنگاری شده­ای است که قراردادهای هوشمند اتریوم را با امنیت بیت کوین ترکیب کرده و کوینی بوجود آورده که ساختار سازمان­ های بسیار بزرگ تطابقت خوبی دارد. کیوتوم براساس سیستم بلاک­چین کار می­کند و اپراتورهای نود برای انجام تراکنش­ها در این ساختار، پاداش دریافت می­ کنند. قیمت کیوتوم در بازار فعلی به 1.94 دلار و حجم معاملات آن به 172479172 دلار رسیده است. کیوتوم دارای ذخیره گردشی 96 میلیون کوین و ماکزیمم ذخیره 108 میلیون کوین می­باشد.

92- ارز دیجیتال زیرو ایکس (0X ZRX)

زیرو ایکس؛ پروتکلی است که برای مبادلات توکن غیرمتمرکز و سرمایه­ گذاری روی بلا­ک­چین اتریوم طراحی شده است. کاربران می­توانند با استفاده از آن اپلیکیشن­ های خود را برای مبادلات ارز دیجیتال با عملکرد بسیار بالا طراحی کنند. توکن زیرو ایکس برای انتقال کمیسیون­ ها و مدیریت غیرمتمرکز برای مکانیزم به روزرسانی پروتکل زیرو ایکس مورد استفاده قرار می­گیرد. قیمت زیرو ایکس به 0.15579 دلار رسیده است.

93- اسکای کوین (SkyCoin SKY)

اسکای کوین؛ شبکه­ای با منبع باز است که از ساختار بلاک­چین استفاده می­کند. اسکای کوین پولی پیشرفته برای انتقال دیتا است که توسط وب جدید پشتیبانی می­شود. این سیستم مزایای مهمی دارد که شامل سرعت بالای مبادلات و تراکنش­های رایگان است. در حال حاضر قیمت آن به 0.460950 دلار رسیده است. این سیستم توسط کدنویسانی که قبلا روی اتریوم و بیت کوین کار می­کردند، در سال 2017 ابداع شده است.

94- ارز دیجیتال وابی (WaBi)

وابی؛ یکی از جدیدترین ارزهای دیجیتالی است که فرآیند خرید در پلت­فرم Walmai WaBi را تسهیل کرده است. این سیستم محصولات تقلبی و اصلی را با استفاده از تکنولوژی ضدتقلبی از هم جدا کرده و باعث می­شود محصولات تقلبی در پلت­فرم غیرقابل فروش باشند. قیمت کوین آن به دلیل اصلاح هرگونه سیستم از انواع کالاهای تقلبی در حال افزایش است و ارزشی معادل با 0.179975 دلار دارد.

95- ارز دیجتال ای او اس (EOS)

ای او اس؛ ارز دیجیتالی است که برای پشتیبانی اپلیکیشن­ هایی با مقیاس بزرگ طراحی شده است. برای دریافت ای او اس هیچ پولی داده یا گرفته نمی­شود بلکه پروتکل به کاربرانی که به طور مداوم با EOS جدید از شبکه استفاده می­کنند، پاداش می­دهد که این سیستم به­طور موثری جایگزین تورم ناشی از هزینه­ی معاملات شده است. قیمت این ارز به 3.23 دلار آمریکا رسیده است.

96- بانکور (Bancor BNT)

شبکه بانکور؛ پلت­فرم تبدیل ارزی بلاک­چینی است که به کاربران اجازه می­دهد توکن­های ای او اس و اتریوم را بدون نیاز به واسطه سوم مبادله کنند. توکن شبکه بانکور به عنوان ارز واسطه توسط بانکور برای شروع مبادلات مورد استفاده قرار می­ گیرد. این امر به پایین نگه داشتن هزینه­های مبادله کمک می­ کند، زیرا در اغلب اوقات مبادلات متعدد برای جابجایی سرمایه­ گذاری انجام می ­شود. قیمت آن به 0.31789 دلار رسیده است.

97- ارز دیجیتال والتون (Walton WTC)

والتون­چی پول دیجیتالی برای سیستم تجاری است که امکان مبادله و شفافیت اطلاعات براساس بلاک­چین،IOT و RIFD دارد. نام این شرکت به افتخار مخترع تکنولوژی RIFD، چارلی والتون نام­گذاری شده است. این پروژه در سال 2016 در پنجمین سالگرد مرگ والتون آغاز به کار کرد. سیستم والتون بر روی بلا­چین اتریوم کار می­کند و قیمت توکن آن به 0.974709 دلار رسیده است.

98- ارز دیجیتال گولم (Golem GNT)

گولم؛ پول دیجیتالی است که پیشرفت و ساخت آن 3 سال طول کشید. فروش توکن­ های گولم 20 دقیقه طول کشید و تیم آن 820000 اتریوم بدست آوردند. گولم براساس بلاک­چین اتریوم کار می­کند و زیرساختی محاسباتی ایجاد کرده که بازاری جهانی و توزیع ­شده در CPU می­باشد. پلت­فرم آن به گونه ای است که همه کاربران می ­توانند در آن مشارکت داشته باشند. گولم از قراردادهای هوشمند اتریوم به عنوان سیستم تراکنشی پرداخت در شبکه استفاده می­کند. هدف اصلی این تکنولوژی ایجاد فرصت برای تمام کاربران با صرف کمترین هزینه می­ باشد. قیمت توکن گولن در حال حاضر به 0.056762 دلار رسیده است.

کیو لینک؛ شبکه بلاک­چین غیرمتمرکزی است که توانایی توسعه و گسترش قراردادهای هوشمند را دارد. پلت­فرم کیو لینک در تلاش است تا افراد و تجارت ­های مختلف را روی یک پلت­فرم یکسان متحد کند و به آنها این فرصت داده شود تا منابع شبکه خود را برای پاداش گرفتن به اشتراک بگذارند. این سیستم توسط بنیاد کیو لینک که در سنگاپور قرار دارد مدیریت می­ شود. قیمت هر توکن کیولینک 0.013315 دلار می­باشد.

100- ارز دیجیتال وی پاور (WePower WPR)

وی پاور؛ پلت­فرمی براساس سیستم بلاک­چین اتریوم است که به منظور افزایش بودجه برای محصولات انرژی­های تجدیدپذیر طراحی شده است. در واقع این سیستم امکان تجارت انرژی­ های پاک با استفاده از قراردادهای هوشمند دیجیتال را فراهم آورده است.

دارندگان توکن وی پاور

دارندگان توکن وی پاور دسترسی زیادی به حراجی ­ها و مناقصات انرژی پاک که توسط تولیدکنندگان انرژی در پلت­فرم وی پاور برگزار می­شود، دارند یعنی توکن­ های وی پاور کاملا ثابت هستند و قابل استخراج نمی­ باشند. قیمت این توکن در بازارهای فعال 0.005057 دلار رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قیمت لحظه ای شاخص های مهم اقتصادی

شاخص کل بورس

منوی دسته های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید.
سبد خرید
اینستاگرام لینکداین
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
0 مورد سبد خرید
حساب من